A Honda bemutatta a HR412E-t, a Civic WTCC versenyautó „szívét”

A Honda ma mutatta be HR412E típusjelű vadonatúj versenymotorját, amely a Civic WTCC versenyautókat hajtja majd az FIA Túraautó-világbajnokságon (WTCC).

A Honda R&D központjában, Tochigiban kifejlesztett erőforrás, a HR412E egy teljesen új 1,6 literes négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéssel – az FIA WTCC-szabályzatának megfelelően.

A bejelentést Daisuke Horiuchi, a Honda R&D WTCC-fejlesztési projeketvezetője így kommentálta:
„A belső égésű motorok folyamatos technikai fejlesztésében a termikus hatásfok növelése elsődleges szerepet játszik, és ez alól a versenymotorok sem kivételek. A HR412E ennek szellemében készült: a lehető legmagasabb hatékonyság jegyében.

A HR412E új generációt képvisel a Honda nagyteljesítményű versenymotorjai között. Az R&D tochigi központjának összes mérnöke keményen dolgozott azon, hogy versenyzőink a lehető legjobb vezethetőséget kapják az új motortól – a csúcsteljesítménnyel kötött kompromisszumuk nélkül.

Reméljük, hogy azok az innovatív fejlesztések, amelyek eme forradalmi versenymotort jellemzik, a versenypályán túlra is eljutnak majd, tovább növelve szériagyártású modelljeink motorjainak hatékonyságát.”

A motorokat a Honda Racing Team JAS versenyműhelyébe szállították, Milánóba, ahol a Civic WTCC jelenleg is fejlesztés alatt áll, és már az összes elsődleges tesztet sikerrel teljesítette.

Az új motor híre röviddel az után érkezik tehát, hogy a Honda az olasz Gabriele Tarquini és a portgál Tiago Monteiro személyében megnevezte az FIA Túraautó-világbajnokságon (WTCC) induló gyári versenyzőit.

A Honda egy autóval már az idei WTCC szezonba is beszáll, a Civic WTCC kormányánál az egykori Formula-1-es pilótával, Tiago Monteiróval. A portugál három versenyen vesz részt, Suzukában debütálva 2012 októberében. A Honda R&D és a Mugen a versenypályán is segíti majd a csapat munkáját.

2013-ban mindkét versenyző teljes szezont teljesít a FIA Túraautó-világbajnokságon.